Overslaan naar inhoud

Versie december 2024

1. Algemene voorwaarden Opleiding Applied Behavior Analysis Technician

2. Algemene voorwaarden ABA workshops

3. Algemene voorwaarden E-learning


1. Algemene voorwaarden Opleiding Applied Behavior Analysis Technician

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de ABAT opleiding geboden door het ABA centrum.

Aanmelding

Aanmelden voor de opleiding geschiedt door het invullen van het aanmeldformulier op de website van het ABA centrum.  Er geldt een maximaal aantal deelnemers. Aanmeldingen worden in volgorde van binnenkomst behandeld. Daarnaast wordt er zorgvuldig naar de groepssamenstelling gekeken teneinde een zo optimaal mogelijke groepssamenstelling te creëren. Wie niet kan worden geplaatst, ontvangt daarvan bericht.

Voorwaarden inschrijving 

Je aanmelding voor de ABAT opleiding is definitief na aanmelding en betaling via de website. Vanaf die datum heb je 14 dagen bedenktijd om kosteloos te annuleren.

Betaling
  • Na inschrijving ontvang je een opleidingsovereenkomst. De opleidingsovereenkomst vragen we je per ommegaande te tekenen, in te scannen en te retourneren per mail. 
  • De opleiding kan eventueel betaald worden in 2 termijnen, waarvan de eerste termijn 60% en de 2e termijn 40% van het totale cursusbedrag bedraagt. De eerste termijn moet voldaan zijn ten minste 4 weken voor de start van de opleiding. De 2e termijn moet voldaan zijn 6 weken na de start van de opleiding. Neem hiervoor contact op met het ABA centrum. 
  • De opleiding is geregistreerd bij het CRKBO en is btw vrijgesteld.
  • Cursisten ontvangen een bevestiging van inschrijving zodra bekend is dat een cursus doorgaat. Indien betaling van cursusgeld uitblijft na de eerste herinnering brengt het ABA centrum € 50,- als administratiekosten in rekening, naast het verschuldigde cursusbedrag.
  • De opleidingsprijs is exclusief eventuele kosten die je moet maken voor je registratie bij de QABA (aanvraag VOG, vertaling diploma en VOG, kosten voor aanmelding te voldoen aan QABA).
Annulering en restitutie
  • Indien er voor de ABAT opleiding onvoldoende aanmeldingen zijn, kan het ABA centrum besluiten de opleiding te annuleren. Het minimaal aantal deelnemers is 5. Ook wanneer er geen plaats meer is in de aangemelde groep heeft het ABA centrum het recht om jouw aanmelding te annuleren. Bij annulering van de opleiding krijgt de cursist zo spoedig mogelijk bericht. Het deelnemersgeld wordt dan binnen 14 dagen teruggestort. 
  • Het ABA centrum behoudt zich het recht voor om wijzingen aan te brengen in het rooster van de ABAT opleiding. Wanneer een cursus of cursusdeel door omstandigheden niet kan doorgaan, wordt het deelnemersgeld binnen 14 dagen naar rato terugbetaald.
  • Annulering door een cursist kan uitsluitend schriftelijk. De datum van ontvangst van de opzegging is hierbij bepalend. Je kunt je inschrijving voor de opleiding kosteloos annuleren tot 6 weken voor de start van de opleiding. Bij annulering tussen de 4 en de 6 weken voor de start van de opleiding, brengen wij € 250,- in rekening. Bij annulering  minder dan 4 weken voor de start van de opleiding, brengen wij €250,- in rekening plus daadwerkelijk gemaakte kosten. 
  • Indien een cursist de opleiding is gestart, dan kan zij binnen 4 weken na de eerste bijeenkomst aangeven dat zij met de opleiding wil stoppen. Dit dient schriftelijk te gebeuren. De daadwerkelijk gemaakte kosten worden dan in rekening gebracht plus €250,- administratiekosten. Indien de cursist pas na 4 weken of later na de eerste cursus bijeenkomst aangeeft te willen stoppen, dan is er geen restitutie van het cursusgeld meer mogelijk.
  • Indien de opleiding incompany wordt gegeven dan gelden dezelfde restitutie regels bij annulering voorafgaand aan de opleiding. Daarnaast, als een medewerker binnen 4 weken na de eerste bijeenkomst schriftelijk aangeeft te willen stoppen, dan heeft de werkgever de kans een nieuwe student aan te melden. We brengen dan €250,- administratiekosten in rekening. Indien de medewerker pas na 4 weken of later na de eerste cursus bijeenkomst aangeeft te willen stoppen, dan is er geen restitutie van het cursusgeld mogelijk. Wij zullen dan ook geen nieuwe student meer accepteren. 
  • In geval van ziekte of verhindering van een docent wordt de les óf door een vervangende docent gegeven óf aan het einde van de cursusperiode ingehaald. De inhaalles kan op een andere dag en tijd plaatsvinden. 
Wijzigingen

Hoewel de cursusinhoud met de grootst mogelijke zorg tot stand komt, behoudt het ABA centrum zich het recht voor wijzigingen in het cursusprogramma aan te brengen die het wezen van de cursus niet aantasten. Aan het cursusaanbod op de website kunnen derhalve geen rechten worden ontleend en voor eventuele fouten is ABA centrum niet aansprakelijk. Indien cursisten zich niet kunnen vinden in een aangebrachte wijziging, kunt u contact opnemen via abat@abacentrum.nl.

Afwezigheid cursist 

Voor alle onderdelen van de opleiding geldt een aanwezigheidsplicht.

Als een cursist bij hoge uitzondering niet aanwezig kan zijn tijdens de les, dient hij/zij dit per email door te geven aan de cursusadministratie via abat@abacentrum.nl. Er wordt gezocht naar een passende opdracht.

Aansprakelijkheid 

Het ABA centrum is niet aansprakelijk voor schade aan en/of het verdwijnen/zoekraken van eigendommen en goederen van cursisten.

Het ABA centrum is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan cursisten, door fouten, verlies van gegevens of andere schade ten gevolge van het volgen van de ABAT opleiding.

Vertrouwelijkheid                                                                                                                                                     

Alle informatie die door de student wordt verstrekt zal door het ABA centrum en haar medewerkers vertrouwelijk behandeld worden. Gegevens worden in geen enkel geval met andere personen dan de medewerkers aan de ABAT opleiding gedeeld.

Certificaat van deelname                                                                                                              

Bij het succesvol afronden van de ABAT opleiding wordt een certificaat van deelname verstrekt door het ABA centrum. De certificaten worden gemaakt overeenkomstig de door de deelnemer verstrekte gegevens op het inschrijfformulier op de website. Indien, naar achteraf blijkt, dit formulier onjuistheden bevat, wordt er eenmalig een nieuw certificaat gemaakt. 

Copyright
  • Al het materiaal wat tijdens de opleiding wordt verstrekt valt onder het copyright van het ABA centrum of haar partners.
  • Studenten mogen het materiaal niet voor andere doelen inzetten, behalve het volgen van de ABAT® opleiding.
  • Studenten mogen het materiaal onder geen beding delen met derden.
  • Andere personen die geen cursist zijn van de ABAT® opleiding van het ABA centrum, mogen geen toegang krijgen tot het materiaal.
  • Indien de student zich niet houdt aan de gestelde voorwaarden over copyright van het materiaal, dan is de student per direct gezakt en uitgesloten van verdere deelname aan de opleiding.
Eigendom

Op al het gebruikte lesmateriaal geldt het intellectuele eigendom van het instituut. De gebruikte en uitgegeven materialen mogen niet worden vermenigvuldigd, niet worden vervreemd van de eigenaar of de naam van de eigenaar en niet uit het verband worden gehaald. Het mag tevens niet worden gebruik als lesmateriaal zonder toestemming van het instituut.

Ik ben ontevreden, wat nu?

Het ABA centrum besteedt veel zorg aan de ontwikkeling en de uitvoering van de aangeboden opleidingen. Toch is het mogelijk dat jij als cursist niet tevreden bent. Dit kan te maken hebben met de inhoud van de opleidingen, met de organisatie van de opleiding of bijvoorbeeld de bejegening tijdens de opleiding. Of wellicht had je andere verwachtingen van de opleiding. We raden je aan daar niet mee rond te blijven lopen maar je klacht te melden. Hieronder informeren we graag over hoe dat kan. 

Wij maken onderscheid tussen klachtopvang en klachtbehandeling.  

Klachtopvang

Meld en bespreek je klacht met de trainer of medewerker op wie je klacht betrekking heeft of als je dat prettiger vindt met de directeur van ABA centrum. Voor jezelf kan het goed zijn daarbij het volgende in gedachten te houden:

  • reageer zo snel mogelijk;
  • wanneer het iets is dat niet snel kan worden afgedaan: vraag een gesprek aan; probeer eventueel al van te voren je klacht kort en krachtig op papier te zetten en aan ons te overhandigen;

- probeer te bedenken wat je met het gesprek wilt bereiken en probeer zo zakelijk mogelijk te blijven.

Klachtbehandeling door de klachtenfunctionaris

Heeft de klachtopvang je onvrede niet weg genomen of wil je rechtstreeks (zonder klachtopvang) een klacht indienen? In dat geval geven wij er de voorkeur aan wanneer je dat telefonisch of schriftelijk doet via onze klachtenfunctionaris. Deze kan je bereiken via:

Klachten ABA centrum – opleidingen

Antwoordnummer 570

4200 WB  GORINCHEM

Tel. 0183-682829

E-mail: klachten@cbkz.nl

De onafhankelijke klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen bij je klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig. De klachtenfunctionaris neemt na hoor en wederhoor van beide partijen een beslissing en deelt deze aan de partijen mee. Deze beslissing is bindend voor partijen. 

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van de klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van zelf ingeschakelde bijstand en advies voor uw eigen rekening komen. 

Wil je meer weten?

Deze informatie geeft een antwoord op de belangrijkste vragen over je klachtmogelijkheden. De klachtenregeling ABA centrum opleiding kunt u opvragen bij ABA centrum.


2. Algemene voorwaarden ABA workshops

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle geboden Workshops door het ABA centrum.

Aanmelding

Aanmelden voor de workshops geschiedt door het kopen van de Workshops op de website van het ABA centrum.  Er geldt een maximaal aantal deelnemers. Aanmeldingen worden in volgorde van binnenkomst behandeld. Daarnaast wordt er zorgvuldig naar de groepssamenstelling gekeken teneinde een zo optimaal mogelijke groepssamenstelling te creëren. Wie niet kan worden geplaatst, ontvangt daarvan bericht.

Voorwaarden inschrijving 

Je aanmelding voor de Workshops is definitief na aanmelding en betaling via de website. Vanaf die datum heb je 14 dagen bedenktijd om kosteloos te annuleren.

Annulering en restitutie
  • Indien er voor de workshops onvoldoende aanmeldingen zijn, kan het ABA centrum besluiten de deze te annuleren. Het minimaal aantal deelnemers is 5. Ook wanneer er geen plaats meer is in de aangemelde groep heeft het ABA centrum het recht om jouw aanmelding te annuleren. Bij annulering van de workshops krijgt de cursist zo spoedig mogelijk bericht. Het deelnemersgeld wordt dan binnen 14 dagen teruggestort. 
  • Het ABA centrum behoudt zich het recht voor om wijzingen aan te brengen in het rooster van de workshops. Wanneer een cursus of cursusdeel door omstandigheden niet kan doorgaan, krijgt de deelnemer de mogelijkheid om in een volgende reeks desbetreffende workshop in te halen.
  • Annulering door een cursist kan uitsluitend schriftelijk. De datum van ontvangst van de opzegging is hierbij bepalend. Je kunt je inschrijving voor de workshops kosteloos annuleren tot 6 weken voor de start van de workshops. Bij annulering tussen de 4 en de 6 weken voor de start van de workshops, brengen wij €177,50,- in rekening. Bij annulering  minder dan 4 weken voor de start van de workshops, brengen wij €177,50,- in rekening plus daadwerkelijk gemaakte kosten. 
  • Indien een cursist de workshops is gestart, dan kan zij binnen 4 weken na de eerste bijeenkomst aangeven dat zij met de workshops wil stoppen. Dit dient schriftelijk te gebeuren. De daadwerkelijk gemaakte kosten worden dan in rekening gebracht plus €50,- administratiekosten. Indien de cursist pas na 4 weken of later na de eerste cursus bijeenkomst aangeeft te willen stoppen, dan is er geen restitutie van het cursusgeld meer mogelijk.
  • Indien de workshops incompany wordt gegeven dan gelden dezelfde restitutie regels bij annulering voorafgaand aan de workshops. Daarnaast, als een medewerker binnen 4 weken na de eerste bijeenkomst schriftelijk aangeeft te willen stoppen, dan heeft de werkgever de kans een nieuwe student aan te melden. We brengen dan €50,- administratiekosten in rekening. Indien de medewerker pas na 4 weken of later na de eerste cursus bijeenkomst aangeeft te willen stoppen, dan is er geen restitutie van het cursusgeld mogelijk. Wij zullen dan ook geen nieuwe student meer accepteren. 
  • In geval van ziekte of verhindering van een docent wordt de les óf door een vervangende docent gegeven óf aan het einde van de cursusperiode ingehaald. De inhaalles kan op een andere dag en tijd plaatsvinden. 
Wijzigingen

Hoewel de cursusinhoud met de grootst mogelijke zorg tot stand komt, behoudt het ABA centrum zich het recht voor wijzigingen in het cursusprogramma aan te brengen die het wezen van de cursus niet aantasten. Aan het cursusaanbod op de website kunnen derhalve geen rechten worden ontleend en voor eventuele fouten is ABA centrum niet aansprakelijk. Indien cursisten zich niet kunnen vinden in een aangebrachte wijziging, kunt u contact opnemen via info@abacentrum.nl.

Afwezigheid cursist 

Voor alle onderdelen van de workshops geldt een aanwezigheidsplicht.

Als een cursist bij hoge uitzondering niet aanwezig kan zijn tijdens de les, dient hij/zij dit per email door te geven aan de cursusadministratie via info@abacentrum.nl. De les dient dan ingehaald te worden in de nieuwe reeks workshops.

Aansprakelijkheid 

Het ABA centrum is niet aansprakelijk voor schade aan en/of het verdwijnen/zoekraken van eigendommen en goederen van cursisten.

Het ABA centrum is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan cursisten, door fouten, verlies van gegevens of andere schade ten gevolge van het volgen van de workshops.

Vertrouwelijkheid                                                                                                                                                     

Alle informatie die door de student wordt verstrekt zal door het ABA centrum en haar medewerkers vertrouwelijk behandeld worden. Gegevens worden in geen enkel geval met andere personen dan de medewerkers aan de workshops gedeeld.

Certificaat van deelname                                                                                                              

Bij het succesvol afronden van alle workshops wordt een certificaat van deelname verstrekt door het ABA centrum. De certificaten worden gemaakt overeenkomstig de door de deelnemer verstrekte gegevens op het inschrijfformulier op de website. Indien, naar achteraf blijkt, dit formulier onjuistheden bevat, wordt er eenmalig een nieuw certificaat gemaakt. 

Copyright
  • Al het materiaal wat tijdens de workshops wordt verstrekt valt onder het copyright van het ABA centrum of haar partners.
  • Studenten mogen het materiaal niet voor andere doelen inzetten, behalve het volgen van de workshops.
  • Studenten mogen het materiaal onder geen beding delen met derden.
  • Andere personen die geen cursist zijn van de workshops van het ABA centrum, mogen geen toegang krijgen tot het materiaal.
  • Indien de student zich niet houdt aan de gestelde voorwaarden over copyright van het materiaal, dan is de student per direct gezakt en uitgesloten van verdere deelname aan de workshops.
Eigendom

Op al het gebruikte lesmateriaal geldt het intellectuele eigendom van het instituut. De gebruikte en uitgegeven materialen mogen niet worden vermenigvuldigd, niet worden vervreemd van de eigenaar of de naam van de eigenaar en niet uit het verband worden gehaald. Het mag tevens niet worden gebruik als lesmateriaal zonder toestemming van het instituut.

Ik ben ontevreden, wat nu?

Het ABA centrum besteedt veel zorg aan de ontwikkeling en de uitvoering van de aangeboden workshops. Toch is het mogelijk dat jij als cursist niet tevreden bent. Dit kan te maken hebben met de inhoud van de workshops, met de organisatie van de workshops of bijvoorbeeld de bejegening tijdens de workshops. Of wellicht had je andere verwachtingen van de workshops. We raden je aan daar niet mee rond te blijven lopen maar je klacht te melden. Hieronder informeren we graag over hoe dat kan. 

Wij maken onderscheid tussen klachtopvang en klachtbehandeling.  

Klachtopvang

Meld en bespreek je klacht met de trainer of medewerker op wie je klacht betrekking heeft of als je dat prettiger vindt met de directeur van ABA centrum. Voor jezelf kan het goed zijn daarbij het volgende in gedachten te houden:

  • reageer zo snel mogelijk;
  • wanneer het iets is dat niet snel kan worden afgedaan: vraag een gesprek aan; probeer eventueel al van te voren je klacht kort en krachtig op papier te zetten en aan ons te overhandigen;

- probeer te bedenken wat je met het gesprek wilt bereiken en probeer zo zakelijk mogelijk te blijven.

Klachtbehandeling door de klachtenfunctionaris

Heeft de klachtopvang je onvrede niet weg genomen of wil je rechtstreeks (zonder klachtopvang) een klacht indienen? In dat geval geven wij er de voorkeur aan wanneer je dat telefonisch of schriftelijk doet via onze klachtenfunctionaris. Deze kan je bereiken via:

Klachten ABA centrum

Antwoordnummer 570

4200 WB  GORINCHEM

Tel. 0183-682829

E-mail: klachten@cbkz.nl

De onafhankelijke klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen bij je klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig. De klachtenfunctionaris neemt na hoor en wederhoor van beide partijen een beslissing en deelt deze aan de partijen mee. Deze beslissing is bindend voor partijen. 

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van de klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van zelf ingeschakelde bijstand en advies voor uw eigen rekening komen. 

Wil je meer weten?

Deze informatie geeft een antwoord op de belangrijkste vragen over je klachtmogelijkheden. De klachtenregeling ABA centrum workshops kunt u opvragen bij ABA centrum.


3. Algemene Voorwaarden E-Learning

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle geboden E-learnings door het ABA centrum.

Aanmelding

Aanmelden voor de E-learning geschiedt door het kopen van de E-Learning op de website van het ABA centrum.  

Voorwaarden inschrijving 

Je aanmelding voor de E-Learning is definitief na aanmelding en betaling via de website. Vanaf die datum heb je 14 dagen bedenktijd om kosteloos te annuleren.

Wijzigingen

Hoewel de cursusinhoud met de grootst mogelijke zorg tot stand komt, behoudt het ABA centrum zich het recht voor wijzigingen in het cursusprogramma aan te brengen die het wezen van de cursus niet aantasten. Aan het cursusaanbod op de website kunnen derhalve geen rechten worden ontleend en voor eventuele fouten is ABA centrum niet aansprakelijk. Indien cursisten zich niet kunnen vinden in een aangebrachte wijziging, kunt u contact opnemen via info@abacentrum.nl.

Aansprakelijkheid 

Het ABA centrum is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan cursisten, door fouten, verlies van gegevens of andere schade ten gevolge van het volgen van de E-learning.

Vertrouwelijkheid                                                                                                                                                     

Alle informatie die door de student wordt verstrekt zal door het ABA centrum en haar medewerkers vertrouwelijk behandeld worden. Gegevens worden in geen enkel geval met andere personen dan de medewerkers aan het ABA centrum gedeeld worden.

Certificaat van deelname                                                                                                              

Bij het succesvol afronden van een E-Learning met CEU notificatie wordt een certificaat van deelname verstrekt door het ABA centrum. De certificaten worden gemaakt overeenkomstig de door de deelnemer verstrekte gegevens. Indien, naar achteraf blijkt, dit formulier onjuistheden bevat, wordt er eenmalig een nieuw certificaat gemaakt. 

Copyright
  • Al het materiaal wat tijdens de E-learning wordt verstrekt valt onder het copyright van het ABA centrum of haar partners.
  • Studenten mogen het materiaal niet voor andere doelen inzetten, behalve het zelf volgen van de E-learning.
  • Studenten mogen het materiaal onder geen beding delen met derden.
  • Andere personen die geen cursist zijn van de E-learning van het ABA centrum, mogen geen toegang krijgen tot het materiaal.
  • Bij misbruik wordt alle toegang ontzegd.
Eigendom

Op al het gebruikte lesmateriaal geldt het intellectuele eigendom van het instituut. De gebruikte en uitgegeven materialen mogen niet worden vermenigvuldigd, niet worden vervreemd van de eigenaar of de naam van de eigenaar en niet uit het verband worden gehaald. Het mag tevens niet worden gebruik als lesmateriaal zonder toestemming van het instituut.

Ik ben ontevreden, wat nu?

Het ABA centrum besteedt veel zorg aan de ontwikkeling en de uitvoering van de aangeboden E-learning. Toch is het mogelijk dat jij als cursist niet tevreden bent. Dit kan te maken hebben met de inhoud van de E-learning, met de organisatie van de E-learning of bijvoorbeeld de bejegening tijdens de E-learning. Of wellicht had je andere verwachtingen van de E-learning. We raden je aan daar niet mee rond te blijven lopen maar je klacht te melden. Hieronder informeren we graag over hoe dat kan. 

Wij maken onderscheid tussen klachtopvang en klachtbehandeling.  

Klachtopvang

Meld en bespreek je klacht met de directeur van ABA centrum. Voor jezelf kan het goed zijn daarbij het volgende in gedachten te houden:

  • reageer zo snel mogelijk;
  • wanneer het iets is dat niet snel kan worden afgedaan: vraag een gesprek aan; probeer eventueel al van te voren je klacht kort en krachtig op papier te zetten en aan ons te overhandigen;

- probeer te bedenken wat je met het gesprek wilt bereiken en probeer zo zakelijk mogelijk te blijven.

Klachtbehandeling door de klachtenfunctionaris

Heeft de klachtopvang je onvrede niet weg genomen of wil je rechtstreeks (zonder klachtopvang) een klacht indienen? In dat geval geven wij er de voorkeur aan wanneer je dat telefonisch of schriftelijk doet via onze klachtenfunctionaris. Deze kan je bereiken via:

Klachten ABA centrum

Antwoordnummer 570

4200 WB  GORINCHEM

Tel. 0183-682829

E-mail: klachten@cbkz.nl

De onafhankelijke klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen bij je klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig. De klachtenfunctionaris neemt na hoor en wederhoor van beide partijen een beslissing en deelt deze aan de partijen mee. Deze beslissing is bindend voor partijen. 

Kosten

Er zijn geen kosten verbonden aan de behandeling van de klacht. Wel is het zo dat de (eventuele) kosten van zelf ingeschakelde bijstand en advies voor uw eigen rekening komen. 

Wil je meer weten?

Deze informatie geeft een antwoord op de belangrijkste vragen over je klachtmogelijkheden. De klachtenregeling ABA centrum kunt u opvragen bij ABA centrum.